Začněte den zdravě

Ráno po zazvonění budíku rychle vystřelíte do práce a v kuchyni se vůbec nezdržíte, o jídlo nezavadíte ani pohledem, natož abyste něco zakousli? To není ta správná cesta. Pokud totiž ráno nezačnete den jídlem, nejspíš budete za pár hodin bez energie. Snídaně by zkrátka měla být základním prvkem každého dne a měla by být zdravá a vyvážená, tak aby vám dodala energii na celé dopoledne. Měla by také tvořit přibližně 20 – 25% jídla z celého dne.zdravá snídaně.jpg
Zdravá snídaně https://www.nakliceno.cz/blog-o-zdrave-vyzive/snidam–snidas–snidame/ nastartuje váš den, dodá vám potřebné vitamíny, minerály a další cenné látky pro vaše zdraví. Takové jídlo si můžete připravit na mnoho způsobů, stačí se jen inspirovat.
A jaké jsou ideální potraviny pro nejlepší start do celého dne?
Pro první ranní jídlo jsou ideální obiloviny, které obsahují pro tělo důležitou vlákninu a sacharidy, tudíž jsou ideálním zdrojem energie. Doplnit je můžete o bílkoviny, které jsou zase zdrojem vápníku a také o ovoce a zeleninu. Připravit si můžete teplé nebo studené jídlo, různé sladké a slané variace ve zdravé podobě, stačí jen vědět, které druhy potravin si zvolit.
VHODNÉ POTRAVINY PRO IDEÁLNÍ ZAČÁTEK DNE:

  • Mléčné výrobky (jogurt, kefír, tvaroh atd.)
  • Ovoce a zelenina
  • Ovesné vločky, žitné pečivo
  • Šunka s vysokým obsahem masa
  • Vejce
  • Tvrdé sýry
  • Různé druhy ořechů a semínek

snídaně pro zdraví.jpg
NENÍ HLAD NEBO CHUŤ? Pokud máte ten problém, že brzy ráno vůbec nemáte hlad, nemusíte se hned trápit zdánlivě velkým množstvím jídla. Jednoduše začněte pozvolna a dopřejte si alespoň něco malého, porce si pak můžete s postupem času upravovat.
Nevynechávejte proto toto důležité jídlo, které vám pomůže nastartovat metabolismus a dodat energii pro nový den. Budete méně unavení a díky energii navíc toho tak zvládnete o něco více, než kdybyste toto jídlo vynechali.

Mohlo by se vám líbit...