Vyzkoušejte skákání přes švihadlo. Zamilujete si ho!

Moderní „rodinka“ švihadel je lehká, svižná a ze špičkových materiálů s vysokou odolností. Na trhu existují rychlostní švihadla s ocelovým lankem, švihadla s nastavitelnou délkou, švihadla s digitálním počítačem nebo švihadla pro děti.
Zatímco jiné fitness pomůcky zabírají místo nebo jsou na přemisťování například ve sportovní tašce příliš těžké, švihadlo můžete mít stále u sebe. Díky použitým nejmodernějším materiálům neváží ani půl kila a odvedou skvělou službu.
Skákat přes švihadlo znamená pracovat na vytrvalosti, zlepšovat kardiovaskulární systém a koordinaci. Při správném provedení trénujete svaly celého těla.
švihadlo a ručník
·         Historie cvičení se švihadly
Gymnastické švihadlo používali už sportovci ve starověkém Egyptě nebo v Číně. První zmínky pocházejí s období 1500 let před naším letopočtem. Ale odkud se švihadlo vlastně vzalo a kdy přesně, to zatím jasné není.
Zato se zdá, že na jeho blahodárné účinky nezávisle na sobě přišlo hned několik velkých civilizací najednou!
dívka ve skoku přes švihadloi
Švihadlo přežilo věky a mezi pomůckami funkčního tréninku má vedle medicinbalu nebo kettlebells a dalšími pomůckami své pevné místo.
Zatímco tělocvičny u nás v posledních 150 letech prakticky neopustilo, Amerika (a další země) musely švihadlo doslova znovu objevit díky dětem z předměstských čtvrtí, které si s ním v padesátých letech často hrály.
sportovní švihadlo
·         Speciální disciplína na sebe nedala dlouho čekat
Protože když Amerika něco objeví, vezme to pěkně z gruntu. Rope skipping byl zformován v šedesátých letech minulého století, jeho duchovním otcem byl hráč amerického fotbalu a učitel tělocviku na základní škole v Boulderu (Colorado) Richard Cendali, který se zasloužil o šíření rope skippingu v USA i Evropě.

·         Proč skákat přes švihadlo?
Možností, jak skákat přes švihadlo, je mnoho. Vyměňte stará švihadla za nová – hodiny tělocviku nebo trénink ve fitku získají nevídaný impuls a energii.
Švihadlo je zábavné, kromě výše popsaných benefitů podporuje cit pro rytmus, dynamickou sílu dolních končetin a celkovou rytmizaci.

Vyzkoušejte skákání přes švihadlo. Zamilujete si ho!
Ohodnoťte příspěvek

Mohlo by se vám líbit...

">