Tělesná kondice se nedá získat přes noc. Jak si jí vypracovat?

Fyzická kondice je křehká věc. Není lehké ji získat a stejně náročné je si ji dlouhodobě udržet. Skoková aktivita kondici neprospívá. Na kondici bychom měli pracovat postupně, pomalu a nikam při tom nespěchat.

Důležité je cvičit pravidelně, a hlavně nepolevovat. To, že si zajezdíte na rotopedu nebo se jednou týdně půjdete proběhnout, je sice fajn, ale dobré kondici to příliš nepřispěje.
cvičební výbava
1.       Ženy jsou vytrvalejší, muži výbušnější 
Možností, jak se hýbat, je mnoho a každého baví něco jiného. A rozdíly najdeme také mezi pohlavími, protože muži a ženy mají rozdílnou konstituci a pohybové potřeby.

Ženy často preferují aktivitu vytrvalostní, muži naopak vyhledávají aktivity silové až výbušné. Obě pohlaví ze sebe stres zkrátka dostávají jinak, i když ani to nemusí být pravidlo.

Pokud chceme dosáhnout zlepšení kardiovaskulárních funkcí, cítit se lépe, mít více energie a něco shodit, pomůže jim jakýkoliv pravidelně prováděný sport doplněný vhodnou životosprávou. Sport by se měl stát každodenní součástí jejich života. Je to prevence proti zranění a lék na spoustu obtíží. Abychom vydrželi pěstovat sport dlouhodobě a zároveň nás stále bavil, je potřeba obměna a pestrost. Paleta nejrůznějších outdoorových i indoorových sportů pro ženy i muže všech věkových i výkonnostních kategorií je opravdu pestrá. Stačí si jen vybrat.
cvičení v planku
2.       Ve fitku zkuste více typů cvičení
Za nejúčinnější cvičení se považuje intervalový trénink, který doprovází střídání nižší a vyšší intenzity cvičení. Při intervalech s nižší tepovou frekvencí je jako zdroj energie využíván mimo jiné tuk ze zásob. Intervaly vysoké tepové frekvence pro změnu způsobí to, že se vám na 24 hodin zrychlí metabolismus, a spálíte tak spoustu energie navíc. Je to cvičení, při kterém dostanete zabrat, ale stojí za to. Jeho další výhodou je, že je zábavné a kreativní, protože cviky se obměňují a cvičí se s nejrůznějšími pomůckami, navíc máte možnost využívat rad trenéra. Velmi zábavný je například kruhový trénink, při kterém se můžete cíleně zaměřit na formování individuálních problémových partií, nebo prevenci či odstranění zdravotních problémů a špatného držení těla.

Tělesná kondice se nedá získat přes noc. Jak si jí vypracovat?
Ohodnoťte příspěvek

Mohlo by se vám líbit...

">